Korelacija

Molim ako ima preporuka da mi ih slobodno prenesete bilo kao komentar ili e-mail ... i svoja zapažanja kao recimo ... mrtav link ili greške u procesu . Takodjer sam otvoren za sve sugestije o temama kao i pojedinostima!

.....................................................

In the case of dead link or if you have a suggestion, please contact me, send koment or send an e-mail.




ponedjeljak, 18. srpnja 2011.

Počeci rocka s ovih širih prostora Yu Grupa - Yu Grupa (1973)

Teško je reći kako je počeo rock na ovim širim prostorima jer svatko ima neko svoje mišljenje pa ću se ja zadržati na svom. Za mene rock podrazumjeva prvenstveno malo teži zvuk, električnu gitaru koja se ne svira kao glasnija verzija akustične i naravno pristup osnovi : rock mora biti uzbudljiv i mora imati poruku.
Sjećam se svih onih VIS i KUD i što ja znam kako su sve prednaslovima nazivali bendove od Crvenih koralja pa Bijelih strijela i ostalih orujda ... to za mene nema veze s rockom. Sa Rock'n rollom možda. Jesu se oni za to vrijeme oblačili malko slobodnije, jesu svirali poglasnate gitare i bubnjeve ... ali pjesme su im bile sladunjave kao i zabavnjaci . To se do danas nije promjenilo. Giboni je jedini napravio iskorak u interpretaciji Popa ali ostali još uvijek gacaju tim stazama. Trude se zaraditi i kao uživaju u tome . Za mene Rock je način življenja i tu nema alternative ...ili si za rock ili ne . Naravno da sam ga nadrastao ali on je ono čemu se uvijek vraćam i to rado kad se želim osjetiti slobodno!
Prvi bend s ovih širih prostora koji sam, zahvaljujući starijoj braći , čuo a da je bio ono što ja zovem Rock je bila singlica "U tami disko kluba" od Yu grupe. E to je bilo otkriće. Uporedite tu stvar sa "Drvosječa da sam ja " od Babarovića i Koralja i shvatićete razliku onog što zovem Rock a ne zabavnjak.
Yu grupa je prvi bend koji je izdao rock album i prodao ga u ono vrijeme nezapaćenom tiražu od preko 25000 kopija i postao prvi rock srebrni album. Meni je važnije da je to prvi album rock benda ( i mislim upravo rock benda ) koji se mogao slušati od prve do zadnje stvari i nikad ne izaći iz rocka!
Čak su nakon tog albuma imali nekoliko koncerata u Londonu koji su bili prilično posjećeni a kritika ih je ocjenila pozitivno (valjda su onda Londončani mislili da je to za naše prostore jako napredno) iako su u bendu izjavili da im nije važno imati svijetsku slavu.
Uglavnom ... vrijeme je prolazilo a drugog albuma nije bilo i tako se u medju vremenu dogodilo prilično toga ... kao Bjelo Dugme. Pastirski rock je zahvatio predjele i sve je krenulo u nekom malo drugačijem pravcu koji su takodjer utrli Yu grupa, samo onda se to nazivalo folk - rock.


   85.8mb MP3 128kbps

1."Trka" – 4:34
2."Noć je moja" – 5:42
3."Čovek i marsovac" – 3:31
4."Čudna šuma" – 3:42
5."Trenutak sna" - 4:21
6."Devojko mala, podigni glavu" – 3:53
7."Crni leptir" – 3:51
8."More" – 5:39


Nema komentara:

Objavi komentar